Jestliže jste si založili svoji vlastní webovou stránku, nebo pracujete v oblasti marketingu, jistě jste se již dostali k problematice SEO. Jedná se o souhrn faktorů, díky nimž jsou jednotlivé stránky pomocí vyhledávačů hodnoceny a následně řazeny do pořadí dle relevantnosti. Ty nejrelevantnější webové stánky jsou umístěny nahoře.SEO 3D obrázek.png
Je samozřejmě jasné, že každý, kdo má svoji stránku se snaží, aby právě ta jeho byla umístěna co nejvýše. Touto problematikou se zabývá SEO (=optimalizace pro vyhledávače). Existují etické i neetické metody optimalizace. Pokud chcete rychle vystřelit nahoru, můžete použít neetické způsoby, nicméně z dlouhodobějšího hlediska se jedná o naprosté plýtvání energií. Vyhledavače během krátké doby přijdou na to, že se jedná o podvod a začnou web přehlížet. Zejména proto je nanejvýš vhodné, věnovat se pouze etickým způsobům. Tyto způsoby můžeme dělit na „in page“ a „off page“.
Jak již název napovídá, „in page“ faktory jsou ty, které můžeme ovlivnit při tvorbě webového sídla. Jedná se zejména o správné používání nadpisů (H1, H2, H3…), klíčová slova, podtrhování a zvýrazňování textu, popis pomocí metadat, originální obsah, název a URL webu a mnohé další. Ve zkratce se jedná o souhrn faktorů, které můžeme ovlivnit přímo na naší webové stránce.SEO abstraktní obrázek.jpg
Druhou skupinou jsou tedy „off page“ faktory. Off page seo Seolight.cz se zabývá přesně touhle problematikou. Jedná se o propagaci stránky mimo ní samotnou. Spadá sem především linkbuilding a všechny další druhy reklam.
Linkbuildingem se rozumí budování zpětných odkazů na stránky. Prostřednictvím těchto odkazů dostává web na důvěryhodnosti a je čím dál tím lépe vyhledávači vyhodnocován. Reklamy pak mohou být buď druhu Google AdWorsd, sociální sítě a mnohé další. Zejména sociální sítě jsou velice efektivní způsob, jak dostat od vyhledávačů nějaké plusové body.